سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت طلا و جواهرات چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت های جواهرات طلا با جواهرات این است که فقط از فلز طلا در کنار سایر آلیاژها برای ساخت جواهرات و لوازم طلا استفاده می شود. اگر برای ساخت جواهرات و لوازم جواهرات غیر از استفاده از فلز طلا و آلیاژهای دیگر. برای طراحی آنها از سنگ های قیمتی، قیمتی، نیمه قیمتی و قیمتی استفاده می شود.

 

برای درک بهتر تفاوت طلا و جواهرات، باید هر کدام را جداگانه بشناسید.

 

طلا چیست؟

طلا فلزی انعطاف پذیر و نرم است. طلا یک رنگ زرد روشن و براق است. علاوه بر این، طلا در برابر زنگ زدگی مقاوم است و در طبیعت به صورت دانه ها و قطعات در میان سنگ ها، مواد آبرفتی و کانی ها یافت می شود. طلا فلزی است با نماد شیمیایی Au در جدول تناوبی معروف. که از نام لاتین Aurum به معنای درخشش سپیده دم گرفته شده است.

 

ارزش طلا به دلیل کمیاب بودن، سهولت استفاده، سهولت تصفیه، مقاومت در برابر زنگ زدگی و واکنش پذیری آن با عناصر دیگر است. این ویژگی طلا منحصر به طلا است و به ندرت در فلزات دیگر یافت می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد طلا کلیک کنید

 

گوهر چیست؟

باید گفت که زیورآلات وسایل تزئینی کوچکی هستند که در زیورآلاتی مانند گردنبند، گوشواره، سنجاق و انگشتر استفاده می شود. زیورآلات در گذشته مصارف مختلفی از جمله دفع بلا و دفع ضرر از شیطان داشته و دارد. این باور که جواهرات قدرت اثبات بی گناهی را دارند. یا می توانند پیشگویی کنند.

 

در گذشته جواهرات تنها بر اساس رنگ طبقه بندی می شدند. بنابراین، تمام جواهرات قرمز را یاقوت، سبز را زمرد و آبی را یاقوت کبود می نامند. اصولاً به جواهراتی که از سنگ های قیمتی استفاده می شود جواهرات می گویند.

 

تفاوت طلا و جواهرات چیست؟

جواهرات تفاوت های زیادی دارند. یکی از مهم ترین تفاوت ها قیمت این محصولات است که کاملا متفاوت هستند. علاوه بر اینکه قیمت این محصولات متفاوت است، نحوه خرید و فروش نیز تفاوت های زیادی دارد که اگر خریدار از این تفاوت ها آگاه نباشد ممکن است هنگام خرید یا فروش دچار مشکل شود.

 

از سنگ های قیمتی برای جلوه بیشتر طلا استفاده می شود و معمولاً وزن سنگ های به کار رفته در جواهرات از وزن طلا بیشتر می شود. در زیورآلات از دو نوع سنگ اصل و سنگ اتمی استفاده می شود. زیورآلاتی که با سنگ اتمی ساخته می شوند، جواهرات اتمی و به زیورآلاتی که با سنگ اصل ساخته می شوند، جواهر اصل می گویند.

کلیک کنید: فروشگاه اینترنتی طلا