سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه طراحی سورن پلاس و شاهین

مقایسه طراحی سورن پلاس و شاهین

تفاوت سورن پلاس و شاهین از نظر طراحی بسیار زیاد به نظر می رسد. شاهین خودرویی با طراحی مدرن و اصولی تری است که تاثیر بیشتری دارد. به همین دلیل، بسیاری از مشتریان احتمالا تمایل بیشتری به خرید فالکون خواهند داشت. طراحی بیرونی سایپا با وجود منحنی های ظریف و هنرمندانه تر، بدنه قدیمی سورن پلاس را متمایز می کند. لازم به ذکر است که با افزایش مشتریان، طرح فروش برگشتی شاهین نیز مورد استقبال قرار گرفت.

 

سورن پلاس در اصل نسخه به روز شده سمند است که چند سال پیش به عنوان نسخه اصلاح شده سمند منتشر شد. حتی در نمونه پلاس نیز تغییرات قابل توجه و جذابی مشاهده نمی شود. تنها تغییر گرافیک سبک و افزودن برخی جزئیات دیگر به بدنه سورن پلاس، آن را به یک خودروی معمولی در مقایسه با محصولات جدیدتری مانند شاهین سایپا تبدیل کرده است. بنابراین از نظر طراحی بیرونی، فالکون زیباتر خواهد بود.

 

در مورد طراحی داخلی، شرکت شاهین ظرافت چندانی به خرج نداده و داشبوردی نه چندان جذاب دارد. اما طراحی داشبورد سورن پلاس جذاب تر و راحت تر است. کیفیت متریال کابین سورن پلاس نیز بهتر بوده و استفاده از متریال بهتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. با توجه به رنج قیمتی مشابه، این برتری در طراحی داخلی در سورن پلاس احساس می شود.

 

صندلی های عقب در هر دو خودرو بزرگ و راحت هستند، اما به دلیل فاصله محوری بیشتر، فضای عقب سمند سورن پلاس راحت تر به نظر می رسد. همچنین ظرفیت صندوق عقب سورن پلاس از شاهین بیشتر است و از این نظر مزیتی دارد.

 

ماشین شاهین قهوه ای

مقایسه فنی سورن پلاس و شاهین

در ادامه به مقایسه سورن پلاس و شاهین از نظر فنی می پردازیم، باید به تفاوت موتورهای این دو خودرو اشاره کنیم. طبق نظر کارشناسان خودرو، آمار فنی نشان می دهد که این دو موتور تقریباً شبیه هم هستند و قدرت فنی آنها تفاوت چندانی با هم ندارند. موتور 1.7 لیتری EF7 Suren Plus حدود 113 اسب بخار قدرت تولید می کند. و 153 نیوتن متر گشتاور، در حالی که موتور شاهین معادل 110 اسب بخار قدرت دارد. و 178 نیوتن متر

 

البته لازم به ذکر است که موتور سورن پلاس یک موتور 16 سوپاپ تنفس طبیعی است در حالی که موتور شاهین دارای موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ با سیستم ورودی توربوشارژ است. این مشکل میزان هزینه ها و معایب احتمالی موتور شاهین را نسبت به رقیب افزایش می دهد، به ویژه به دور از مصرف بنزین و روغن با کیفیت برای محصول سایپا به میزان قابل توجهی بالاتر است.

 

در حالی که مصرف سوخت شاهین کمتر از سورن پلاس است، شاهین از نظر شتاب و چابکی ضعف نشان می دهد، زیرا بدون سر و صدا و تنبیه برخی قوانین راهنمایی و رانندگی، موتور شاهین دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی ایران خودرو